March 30, 2009

Aku Rindu Sama SEMPORNA :-(

Alhamdulillah, syukur kepada Allah tuhan sekelian alam, selama tempoh 3 bulan yang amat dirasakan pendek ini, telah berjaya menamatkan latihan intership yang amat menyeronokkan di bumi sabah, Semporna, bumi yang berjaya mendatangkan kedamaian bagi mereka yang pandai menikmati keindahan ciptaan ilahi itu.

26 Disember 2008, bermulanya secara rasmi latihan intership di syarikat Innofisheries Sdn. Bhd. Ketibaan di airport tawau pada jam 10 am disambut dengan keheningan pagi yang begitu asing pada pandangan pertama sebaik tiba di bumi sabah ini. Alhamdulillah pada 23 Mac 2009, tamatlah secara rasmi latihan internship. Masa dirasakan terlalu sekejap, setelah mengenali kehidupan laut dan penduduk yang gigih mengharunginya.

Jutaan terima kasih diucapakan kepada semua staff Innofisheries Sdn Bhd yang sabar melayan kami terutamanya En. Alfred Karom, Penyelia bagi latihan intership , kak anne dan kak debbi, yang amat-amatlah sabar melayan karenah yang pelbagai dan amatlah bermurah hati meminjamkan kereta (tanpa bayaran) setiap kali keluar, En. Walter dan Cik HO Yung Han bos besar Innofisheries dan Aqualife International yang sentiasa mengambil berat keselesaan sepanjang menjalani latihan Intership disana.

En Alfred, yang cool


Kak anne n kak debbi yang sporting


Kawan2 praktikal bersama Dato’ Pairin


Seaweed yang dikultur Eucheuma cattonii alvarezii


Pelantar ditengah laut, tempat tinggal selama 3 bulan

Nemo yang comel (ada kt bwh rumah ja)


Pemandangan senja ditengah laut


Akhir sekali, jutaan ampun dan maaf, sekiranya terkasar bahasa, tersalah bicara dan banyak ter.... lagi, hehehehe... kepada semua staff Innofisheries dan kawan-kawan praktikal. Skrang nie tgh sibuk nk siapkan slide nk present, Ya Allah, tolonglah hambamu yang lemah ini...

0 comments:

Template by - Abdul Munir | Daya Earth Blogger Template