July 28, 2009

Takziah UPM

Petang tadi, selepas habis kelas, saya lwt sket akhbar on9 n saya terbaca berita tentang UPM Serdang terpaksa ditutup selama seminggu kerana 4 orang pelajar dia positif H1N1, saya berharap kepada rakan-rakan diUPM supaya lebih berhati-hati dan menjaga kebersihan, sedih juga mendengar berita ini, dan saya berharap kepada rakan-rakan diUPM supaya bersabar dan ingatlah ini adalah musibah dan ujian daripada Allah

Firman Allah dalam surah At-Taghaabun ayat 11 yang membawa maksud:

Tidak ada suatu musibah pun yang menimpa seseorang kecuali dengan izin Allah; dan barangsiapa yang beriman kepada Allah niscaya Dia akan memberi petunjuk kepada hatinya. Dan Allah Maha Mengetahui segala sesuatu.

Dan Firman Allah lagi dalam surah Al-Baqarah ayat 156 yang bermaksud:

(yaitu) orang-orang yang apabila ditimpa musibah, mereka mengucapkan: "Inna lillaahi wa innaa ilaihi raaji'uun"[101].

([101]Artinya: Sesungguhnya kami adalah milik Allah dan kepada-Nya-lah kami kembali. Kalimat ini dinamakan kalimat istirjaa (pernyataan kembali kepada Allah). Disunatkan menyebutnya waktu ditimpa marabahaya baik besar maupun kecil.)

Dan saya semasa wabak ini tersebar, telah mendapat 1 email daripada rakan tentang doa ketika wabak melular,






0 comments:

Template by - Abdul Munir | Daya Earth Blogger Template